یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

برای بارداری بعد از نزدیکی چه باید کرد؟

در این وبلاگ ما با شما کلی مطلب علمی در مورد سلامت به اشتراک میگذاریم

برای بارداری بعد از نزدیکی چه باید کرد؟

۴۹ بازديد

حتما بارها شنیده اید که نوع پوزیشن جنسی در هنگام نزدیکی می تواند در بارداری و حتی جنسیت فرزند شما تاثیر داشته باشد. اما برخی از این تفکرات کاملا نادرست و بر اساس خرافات و تجربیات غلط دیگران است و شما نباید آن ها را الگوی خود قرار دهید. بهترین کار این است که یک پزشک حاذق زنان را قبل از اقدام برای بارداری پیدا کرده و در تمامی مراحل به توصیه های او اعتماد کنید.

در این مقاله می خواهیم شما را با کارهایی که بعد از نزدیکی برای بارداری باید انجام دهید آشنا کنیم تا بارداری موفقی را تجربه نمایید. پس با گروه سلامت اوما همراه باشید.

تاثیر پوزیشن جنسی در بارداری

خرافات زیادی درباره رابطه جنسی وجود دارد که چگونه باعث افزایش شانس بارداری بعد از نزدیکی می شود، اما همه آنها درست نیست. هیچ یک از موقعیت های نزدیکی جنسی از دیگری بهتر نیست، اما از نظر منطقی نشستن یا ایستادن در طول رابطه جنسی و بلافاصله بعد از آن مانع از حرکت مناسب اسپرم به سمت تخمک می شود. به همین دلیل دراز کشیدن در رختخواب پس از رابطه جنسی می تواند به اسپرم کمک کند به راحتی با توجه به ترشح مایعات واژن هنگام ارگاسم به تخمک برسد اما لازم نیست پای خود را در هوا نگه دارید و این حالت خرافه ای بیش نیست. زیرا لگن شما با پاهای شما در هوا حرکت نمی کند. بنابراین، استراحت کنید و 10 تا 15 دقیقه پس از رابطه جنسی در رختخواب بمانید.

ممکن است احساس کنید که نیاز است هر روز در طول تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید تا احتمال بارداری افزایش یابد، اما یک روز در میان هم برای بارداری کافی است. زیرا  اسپرم می تواند تا 5 روز در داخل بدن شما زندگی کند. به علاوه رابطه جنسی زیاد و پشت سرهم بصورت هر روز می تواند باعث تولید اسپرم نابالغ شود که نمی توانند تخمک را بارور کنند. در این حالت مرحله باروری نیز طولانی تر از حد انتظار است. بنابراین انجمن آمریکایی بارداری توصیه می کند که رابطه جنسی بین روز هفت و روز 20 سیکل قاعدگی بصورت منظم انجام شود. 

حتما بخوانید: 4 راه برای جلوگیری از خروج اسپرم پس از رابطه جنسی

احتمال بارداری شما در هرسیکل چقدر است؟

حتی اگر شما رژیم غذایی مغذی و سالمی را رعایت کنید، ورزش منظم و BMI (شاخص توده بدنی مربوط به وزن ایده آل) سالم نیز ضروری است تا بتوانید مقاربت خوبی داشته باشید. اگر شما کاملا سالم باشید فقط 25 درصد احتمال بارداری در ماه را دارید. این بدان معنی است که برای باردار شدن ممکن است همان ماه اول موفق شوید و یا نیاز به تلاش مجدد در ماه های بعدی باشد. به زوج هایی که سن و سال پایین دارند اغلب یک سال فرصت داده می شود تا برای بارداری اقدام داشته باشند. اگر حداقل 12 ماه تلاش کنید و به نتیجه نرسید باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن بررسی شود. زیرا به طور کلی، یک زوج سالم باید در این زمان باردار شوند.

برای بارداری موفق باید همه قوانین بارداری را رعایت کنید. ویتامین های پیش از تولد را بررسی کنید. بر دمای بدن نظارت داشته باشید. تخمک گذاری را بررسی کنید. در زمان تخمک گذاری به طور منظم رابطه جنسی داشته باشید. اما بعد از بررسی تمام قوانین، فراموش نکنید که برای باردار شدن پس از رابطه جنسی نیز باید کارهایی انجام دهید تا شانس بارداری افزایش پیدا کند. 

بعد از نزدیکی  برای افزایش شانس بارداری چه کار کنم؟

اگر چه ایجاد یک زندگی دیگر مسئله ای جدی است، لذت در رابطه جنسی نیز مهم است بنابراین اگر به این مسئله با یک نگرش مثبت نگاه کنید و با آرامش همیشگی این کار را انجام دهید شانس موفقیت شما بیشتر می شود. همچنین توصیه می کنیم به نکات زیر نیز عمل کنید:

1- کمی استراحت کنید!

بعد از نزدیکی کمی استراحت کنید و کمی در رختخواب بمانید. در این صورت اسپرم زمان کافی برای رسیدن به تخمک و بارور کردن آن را دارد. به این شناگران کوچولو حدود پنج دقیقه یا بیشتر زمان بدهید تا کارشان را انجام دهند.

2- نفس عمیق بکشید!

اگر قصد دارید باردار شوید، یکی از مهمترین مواردی که باید از آن هنگام نزدیکی و بعد از آن اجتناب کنید، استرس است. استرس خود می تواند یک عامل ناباروری باشد، پس بعد از رابطه جنسی نگران نباشید. در عوض، سعی کنید آرام باشید و مثبت فکر کنید. برای این کار می توانید بعد از نزدیکی در رخت خواب استراحت کرده و به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید یا یک فیلم خنده دار ببینید.

3- از عادات بد بپرهیزید!

برای به حداکثر رساندن احتمال باروری، از سیگار کشیدن و مصرف الکل هنگام تلاش برای بارداری و حداقل از سه ماه قبل از آن بپرهیزید. همچنین اگر همسرتان سیگار می کشد از سه ماه قبل از او بخواهید در کنار شما این کار را انجام ندهد زیرا باز هم می تواند بر باروری شما تاثیر منفی داشته باشد.

 

بعد از نزدیکی چکار کنیم؟

4- ادرار نکنید!

نگه داشتن ادرار بعد از نزدیکی جنسی باعث می شود اسپرم بیشتر در بدن خانم باقی بماند (14 سوال رایج شما درباره اسپرم).  بنابراین نه تنها چند دقیقه دراز کشیدن به حرکت اسپرم به سمت تخمک کمک می کند، بلکه ادرار نکردن بعد از رابطه جنسی نیز به بارداری کمک خواهد کرد.

5- سپاسگزار باشید!

تاثیر عاطفی ناباروری می تواند قابل توجه باشد. اگر در اولین ماه تلاش برای بارداری موفق نشدید سعی کنید بر چیزهای مثبت زندگی تمرکز کنید و به خودتان روحیه دهید و بدانید زوج های زیادی هستند که بعد از چند ماه تلاش موفق می شوند و شما تنها نیستید و مورد خاصی پیش نیامده است.

سخن آخر

همان طور که ملاحظه کردید بعد از سلامت جسمی آرامش شما بیشترین تاثیر را در موفقیتتان در بارداری دارد. بنابراین سعی کنید مانند قبل از رابطه خود لذت ببرید و بعد از آن هم حتما استراحت کنید تا شانس بارداری شما بیشتر شود. همچنین اگر تحت درمان هستید و با برنامه پزشکی این کار را انجام می دهید سعی کنید تمام توصیه های پزشکتان را عمل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید و خانواده ای شاد تر از قبل تشکیل دهید. 

[collapse id=2654]

منبع: سلامت بانوان اوما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.